Pásový základ na pilotách: typy pilot, výpočet, vyztužení krokví | Založení domu | Dům a letní rezidence

Běžný základ kapely je považován za základ základů mělkého základu, hloubky. Použití základových základů na pilotách v soukromé výstavbě je vhodné v případech, kdy je základ malé základny neúčinný nebo obtížně realizovatelný:

  • Půdy pod bodem mrazu a níže mají velmi nízkou nosnost. Nejčastěji je tato situace charakteristická pro půdu biogenní povahy (rašeliniště, mulice), koherentní půdy (písčitá hlína, hlína) tekuté plastické konzistence, sypkých půd atd.
  • Půdy nejsou stabilní, stavba je v pásmu sesuvů půdy, krajiny, roklí, svahů.
  • Zařízení základů je silně omezováno existujícími podzemními komunikacemi, v blízkosti jsou staré stavby s nedostatečně zapuštěnými základy atd.
  • Komplexní hydrogeologické podmínky v místě stavby (vysoká hladina podzemních vod, roční tvorba silných větrů atd.).

Když jsou pilotové verze základových pilot kombinovány s páskou nebo kamny, jinak fyzicky nebude nic, co by umožnilo nastavit podzemní (suterén) část stěn.

Obsah
  1. Druhy pilot
  2. V jakém programu spočítat piloty a trámy?
  3. Stupeň a únosnost pilot
  4. Výpočet vyztužení pásových krokví
  5. Uzel spojení hromady s hrdlovým ventilem

Druhy pilot

\ t

V soukromé výstavbě byly nejčastěji používány tyto typy pilot:

  • ucpání betonového profilu 300x300mm;
  • vstřikování vrtáku (buroin'ektsionalnye) o průměru 200-400 mm;
  • šroub.
  • Piloty železobetonových pilot jsou velmi podobné běžným ostřeným sloupům.

    Ponoření takových pilot do půdy se provádí kladivem nebo ražbou (hydraulické, vibrační). První metoda je použitelná v podmínkách husté stávající konstrukce v důsledku rázového zatížení půdy. Druhá ve stejné situaci může být také nemožná vzhledem k rozměrům stlačovacích agregátů. Pokud se stavba provádí ve volném prostoru, nejčastěji se používají naftová kladiva.

    V podmínkách hustoty výstavby města si zaslouží uznání vrtáků a vrtných injektáží. Provádí se vrtáním vrtů do požadované hloubky. Dále, pro uspořádání vrtáků do vrtu, spusťte výztužný rám a nalijte beton. Otvory pro vrtání vrtáků se vyznačují výrobním způsobem - vrtání se provádí šroubem (vrtákem) s průchozí dutinou ve středu. Poté, co hrana šroubu dosáhne požadované hloubky v tloušťce zeminy, začne se odtahovat a současně se pod tlakem aplikuje plastová směs betonu skrz dutinu. Po vyjmutí šroubu do studny, již naplněné betonem, natlakujte výztužný rám. Tento typ palety se používá v půdách s tekutinou plastickou konzistencí, aby se zabránilo nutnosti drahých trubek skříně.

    Vzhledem k vysokým nákladům na vrtání a vstřikování pilot v soukromé výstavbě se používají v případech, kdy zařízení jiných osobtypy pilot není vhodné nebo nemožné.

    Nejlevnější druh pilotového základu (s přihlédnutím k nákladům na práci) jsou šroubové piloty. Jejich aplikace je nejčastěji oprávněná u malých předmětů umístěných na půdách měkké plastové konzistence.

    V jakém programu spočítat piloty a trámy?

    Nejjednodušší, nejpohodlnější a srozumitelný softwarový balíček, který vám umožní provádět všechny nezbytné výpočty, je SCAD Office. To vám umožní vypočítat únosnost hromady, její usazování, určit vyztužení krokví.

    Správa těchto stránek a autor tohoto článku nemůže nést odpovědnost za používání tohoto programu a výsledků výpočtů.

    Stupeň a únosnost pilot

    \ t

    Stupeň piloty závisí na jejich únosnosti a zatížení na mlýnu. Kalkulace bez výsledků inženýrsko-geologických průzkumů je nemožná, v tomto případě nebude jiná volba než vzít krok a únosnost pilot podle analogie s již postavenými objekty.

    Stanovení únosnosti pilot na půdě (které vydrží zatížení piloty bez nepřijatelného posunu v tloušťce zeminy) je popsáno v souboru pravidel (moderní analog starého útržku) SP 24.13330.2011 "Pilotové základy". Je však jednodušší aplikovat modul "Požadavek" na software SCAD Office. Chcete-li to provést, otevřete složku SCAD Office, spusťte aplikaci "Request", v okně zvolíme "Ložnost pilota".

    Výpočet začíná hlavním úkolemcharakteristik.

    Zvolte typ piloty, její velikost, zeptáme se na hloubku ponoření (pečlivě prostudujte zprávu geologů - samozřejmě existují doporučení, ve kterých by měla být půdní vrstva ponořena do kasty), zadáváme údaje o půdách, stiskněte tlačítko "Vypočítat".

    Předpokládá se, že hloubka jámy odpovídá hloubce zamrznutí. Hloubka ponoření Pile N se nejlépe provádí na základě doporučení zprávy o inženýrských geologických průzkumech. Ponoření hrany vlasu do nosné vrstvy se obvykle provádí při hodnotě 2m.

    Představujeme vlastnosti půd v programu. Zpráva o inženýrsko-geologických průzkumech bude obsahovat tabulku normativních a odhadovaných fyzikálních a mechanických vlastností půd. Pro výpočet únosnosti piloty použijeme vypočtené hodnoty.

    Výsledkem výpočtu je únosnost piloty v tunách.

    Z výsledné hodnoty je nutné odebrat hmotnost samotného vlasu. Pro svou definici násobíme rozměry piloty na objemovou hmotnost železobetonu, která se rovná 2500 kg /m3. Výpočty jsou ve stejných jednotkách. Nemůžete vzít mega-pascal (MPa), aby se tuny za metr čtvereční a tak dále.

    Pro určení rozteče piloty je nutné vypočítat zatížení na mlýnu. K tomu potřebujete znát celkovou hmotnost budovy a užitečné zatížení.

    Správná hmotnost stěn, překrytí atd. Se vypočítá jednoduše vynásobením tloušťky výškou, délkou a objemovou hustotou. Hodnota tohoto materiálu pro každý materiál (cihla, beton atd.) Je snadno dostupná v každémvyhledávače. Nezapomeňte doplnit hmotnost potěrů, podlahových krytin, příček, střech atd. Pro zjednodušení výpočtu poměru spolehlivosti zátěže, odpovědnosti atd. Bude třeba zanedbat, omezené na průměrný skladový faktor 1,15-1,2. To znamená součet všech hmotností (stěny, stropy, podlahy, střechy, krokve atd.) Vynásobte koeficientem 1,15 nebo 1,2. Hmotnost lanového systému lze rovnat hmotnosti mezipodlažního stropu se železobetonem. Nezapomeňte na své vlastní krokvy. Jeho šířka je rovna ne menší než tloušťka stěn, výška v prvním přiblížení trvá 0,5 m

    .

    Užitečné zatížení pro soukromou výstavbu (individuální bytový dům) je 200 kg /m2 s koeficientem 1,2. Zjednodušené pro každý čtvereční metr podlahy by mělo být 250 kg (0,25t). To znamená, že pokud celková užitná plocha vašeho domu je 100 m2, celkové užitné zatížení, které musí být aplikováno na mřížku v jejím výpočtu, bude 0,25 x 100 = 25t.

    Poslední věc, kterou musíte udělat, je určit zatížení sněhem. Prostřednictvím vyhledávače určíme, která sněhová oblast je staveniště. K tomu používáme jméno blízkého velkého města. Zadejte například vyhledávání "zasněžená oblast Arkhangelsk". Můžete také použít obrázek.

    Hodnota sněhové pokrývky v závislosti na oblasti.

    Každá sněhová oblast odpovídá určité hodnotě sněhové pokrývky. Toto čísloje do výpočtu zaveden faktor 1,4, který bere v úvahu možný vzhled sněhových sáčků při silných sněhových srážkách.

    Například u domu v místě spotu (vnější velikost budovy na úrovni přízemí) 100 m2 v Arkhangelsku dostaneme následující celkovou hmotnost sněhové pokrývky: 240 x 1,4 x 100 = 33 600 kg (33,6 t).

    Dále sestavíme všechna čísla - vlastní hmotnost konstrukcí a nátěrů se skladovým faktorem, množství užitečných nákladů a sněhu. Výsledkem je celková odhadovaná hmotnost budovy. Rozdělte ho na obvod pásové rakety. To znamená součet délek všech nosných stěn budovy na úrovni přízemí. Výsledkem bude zatížení nákladu na krokvích.

    Pro určení rozteče pilot při raftování je nutné rozložit nosnost rampy proti zatížení rampy. Například, s nosností 40 litrů piloty a lineárním zatížením 20t /m. n. dostaneme požadovaný krok pilotů 2m.

    Po určení kroku rozteče můžete pokračovat v výpočtu výztuže pásových krokvů.

    Výpočet výztuže pásky razverk

    \ t

    Pro výpočet výztuže pásových krokví používáme program "Arbat" SCAD Office.

    Po spuštění vyberte záložku "Výběr kotvy v nosníku", protože základový základ na pilotách není ničím jiným než paprskem s více paprsky namontovaným na paletách.

    V hlavním okně výběru ventilů v nosníku uveďte počet rozpětí mezi piloty a jejich krokem. Počet rozpětí bude určen jako délka stěny, dělenokrok hromadu To znamená, že pro stěnu 10m kroku 2 dostaneme 5 rozpětí.

    Uveďte tvrdý skus vlevo a vpravo, nastavte vazbu středu výztužných prutů v rozích, rovnající se ochranné vrstvě 40 mm plus polovina průměru tyče. Předběžně lze požádat o přibližně 16-28mm, pak se vazba dostane v rozsahu 48-54mm. V tomto příkladu je materiál odebrán při 55 mm.

    Pracovní faktor a ostatní údaje lze ponechat beze změny.

    Poté pokračujte ve vytváření stahování.

    Podle pravidel by měla být oddělena trvalá, dlouhodobá a krátkodobá zatížení. Výpočet však lze zjednodušit, podmíněně přijímat všechny zátěže jako trvalé, což tvoří jedno stažení kliknutím na tlačítko "Vytvořit". Dále, postupně po jednom, vybereme číslo průchodu z prvního do pátého a každému přidělíme tlačítko "přidat" dříve přijaté zatížení na grilu.

    V procesu přidávání zátěží bude program v reálném čase zobrazovat interní tutoriály - to je druh grafu, který odráží typologii rozložení vnitřního úsilí v našem raftingovém paprsku.

    Pokud se vše udělá správně, objeví se uvnitř hranic každého kouzla schéma vnitřního úsilí.

    Poté přejděte k jmenování konkrétní třídy. Jak to definovat jsme dříve rozebrali.

    V záložce "Beton" zadejte třídu. Třída betonu menší než B15 se nepoužívá pro mřížky. Nejčastěji bude třída B25 optimální.

    Po kliknutí na tlačítko "Vypočítat" se zobrazí záložka"Výsledky".

    Výsledkem budou údaje o průřezu potřebných výztužných prutů. Linka "Čtvereček S1 a S2" může být nasazena, zobrazující různé možnosti výztuže - symetrické, nesymetrické a křížové výztužné údaje. Nesymetrická výztuž se z důvodu vyšší složitosti v soukromých budovách používá jen zřídka.

    Odhadované hodnoty příčné výztuže jsou nesmírně důležité pro základ pásu na pilotech (razverk). Tento typ stavebních konstrukcí je vystaven značnému namáhání, což má za následek okamžitou pozornost věnovanou příčné výztuži, aby se předešlo vzniku šikmých trhlin, které by měly být alespoň tak velké, jak se odhaduje.

    Konečná analýza výsledků výpočtu se pohodlně provádí stisknutím tlačítka "Zpráva", po němž následuje studie "Výsledky výběru kotvy". Zpráva je ve formátu Microsoft Word.

    Pro stanovení požadovaného průměru spojovacích prvků je nutné konstruovat počet rámů. Pro malé domy obvykle tři. Dále se celkové hodnoty výztuže dělí počtem rámců. Výsledná hodnota představuje čtverec průřezu tyče podle výpočtu.

    Přes plochu průřezu stolu určujeme průměr.

    Tabulka korespondující s průřezovou plochou a průměry.

    V tomto příkladu 3,549 /3 = 1,183, což odpovídá průměru 14 mm (průměr 12 mm je mírně nedostatečné). PodobněUrčete průměr příčné výztuže - stačí 6 mm v kroku 100 mm.

    Systém zesílení základového základu na pilotech je v mnoha ohledech podobný vyztužení běžného páskového základu. Z rozdílů stojí za zmínku význam příčné výztuže, není žádoucí, bez dodatečných výpočtů, aplikovat takový krok vyztužení více než 200 mm a účelnost snížení stupně na 100 mm v oblasti podpory pro každou z pilot v oblasti 50-100 cm na každé straně pilotů podél krokví.

    Uzel spojení hromady s rosverkey

    Palety jsou kombinovány s pásem razorque tvrdým. Pro tento účel je čelní pásek poté, co byl kladivem kladivem, rozbit takovým způsobem, že zbývající betonová část byla ponořena do mřížky nejméně 50 mm a délka uvolněných výztužných problémů zůstala alespoň 50 průměrů těchto problémů.

    Uzel vlasové čelenky se stuhou razverskoy.

    V tomto příkladu je délka výstupu 600 mm pro kotvu o průměru 12 mm. V takovém případě, pokud výška krokví neumožňuje kompletně rozebrat edice, jsou před vylitím ohnuty do těla držáku.

    Za účelem určení konstrukce spoje se šroubovými piloty je nejlepší požádat o doporučení výrobce pilot. Obvykle je takový uzel vyroben svařováním výztužných kotev do hlavičky kovové hromady. Kotva je žádoucí provádět o něco větší průměr než rámy. Délka kotvy je stejných 50 průměrů. V některých případech je záhlaví hromady duté, s tímtoVarianta je vyplněna výztužnými kotvami a betonem, poté jsou kotvy před nalitím ohnuty do těla držáku. Kromě toho, šroub piloty někdy provádět volné hrboly, takže se určitě požádat o doporučení od výrobce těchto pilot.